martedì 17 agosto 2010

Basilico e salvia sott'olio, bazylia i szalwia w oliwie

Jutro wyjezdzam na wakacje. Do Polski. Po wielkich perypetiach udalo nam sie wszystko zalatwic i mam nadzieje, ze jutro szczesliwie wylecimy i dolecimy.
Ostatnio rzadko jezdze do kraju, to teskni mi sie juz, za wszystkim co polskie. Ciesze sie tez, bo w planach jest tygodniowy pobyt nad Baltykiem. A nad tym morzem to nie bylam juz cala wiecznosc. Maz bedzie tam po raz pierwszy i ciekawa jestem czy wejdzie do wody. Tu wlazi pol godziny i narzeka, ze zimna :-)))))

Tak wiec pranie, prasowanie i pakowanie.
W toku ....
Ostatnie porzadki.
Na balkonie mialam ladny krzaczek bazylii i nie tak dawno kupiona szalwie w doniczce. Szkoda mi bylo zostawic je tak na pastwe promieni slonecznych. Nie bedzie nas troche i na 100% znalazlabym je uschniete. Sasiadce nie moge zostawic, bo ..... doslownie nikogo nie ma.

Bazylie i szalwie wsadzilam do oliwy.

Jak to zrobic?
Poucinalam cale galazki roslin.
Wlozylam do zimnej wody i dobrze oplukalam.
Ulozylam na kuchennej sciereczce i osuszylam.
Poodrywalam listki i dodatkowo obsuszylam je papierowa serwetka.
Ulozylam w sloiczku i zalalam oliwa.
Najlepiej polozyc cos na wierzchu. U mnie to plastikowy krazek, ktory przyciska listki pod powierzchnie oliwy. Moze byc to krazek pergaminu.
Zakrecic sloiczki i odstawic w ciemne i nienaslonecznione miejsce. Umnie to szafka kuchenna.

Bazylia



Szalwia


Bedzie jak znalazl, gdy czasami zabraknie swiezej.
Oliwa, ktora zalane sa ziola nadaje sie do zuzycia. Bedzie aromatyzowana.
Pamietajmy tylko, aby zawsze poziom oliwy znajdowal sie ponad listkami.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie i do uslyszenia za jakies 3 tygodnie :-)
Zycze wszystkim udanych wakacji!

P.s. Lq, dzieki :-)

P.s. Chcialam dodac, ze po przyjezdzie z urlopu, sprawdzilam stan sloiczkow z ziolami. Bazylia swietnie sie zakonserwowala. Listki sa jedrne i spojne.
Szalwia niestety pokryla sie plesnia i natychmiast ja wyrzucilam. Nie wiem czy za plytko ja zalalam oliwa, czy nie nadaje sie do tego typu przechowywania. Sprobuje jeszcze raz i dam znac jak wyszlo.

13 commenti:

  1. a robiłaś kiedyś z rozmarynem? może i9 ja tak bym przechowała zioła na zimę...

    RispondiElimina
  2. oo.. ciekawy sposób na zioła. interesujący ;]

    RispondiElimina
  3. Ojej, to jeli włoskie morze jest dla Twojego męża za zimne, to może go nad ten zimy, ponury Bałtyk nie zabieraj :) Zostanie chłopakowi uraz do morza do końca życia :).
    Jeśli chodzi o wszelkie oliwy aromatyzowane, to nigdy mnie nie rajcowały. Wolę dodatek zwykłej oliwy plus świeże zioła. A te ostatnie można też zamrozić.
    Jeszcze raz udanych wakacji zyczę! Pozdrawiam.

    RispondiElimina
  4. Ja przeważnie mrożę,bo oliwa ze świeżymi ziołami jakoś nie przechowuje się u mnie długo.
    Jak długo Twoja jest dobra?

    RispondiElimina
  5. bardzo ciekawy sposob na ziola:)musze sobie zapamietac, pozdrawiam:)

    RispondiElimina
  6. milych wakacji ja jade za miesiac

    RispondiElimina
  7. Wspaniałych wakacji Anthony:) Ja dopiero wróciłam a już mi tęskno za Polską a szczególnie polską kuchnią, co nie wychodzi na zdrowie;)

    RispondiElimina
  8. Wspaniałych wakacji Ci zyczę!:))
    Ja właśnie wróciłam z Włoch :)

    Pozdrawiam:)

    RispondiElimina
  9. Anthony po powrocie zapraszam do zabawy, szczegóły na moim blogu:
    http://pieczemytuitam.blogspot.com/2010/09/o-lubieniu-i-sonecznych-schabowych.html
    Pozdrawiam
    LidKa

    RispondiElimina
  10. Puk, puk! Wróciłaś już? Zapraszam do zabawy blogowej w "lubię...". Należy wymienić 10 rzeczy, które lubisz ;), a następnie zaprosić kolejnych 10 osób do zabawy...Pozdrawiam.

    RispondiElimina
  11. Mam bazylie w ogrodku...moze sprobuje tez zrobic ta oliwe :)

    RispondiElimina
  12. To jeszcze raz ja, napisz do mnie na lashqueen@wp.pl, bo nie pamiętam Twojego adresu maila. Dostaniesz wejściówkę na mojego bloga ;)

    RispondiElimina
  13. A jak długo można przechowywać? I do czego najczęściej używasz?Pozdrawiam:)

    RispondiElimina

Dziekuje za komentarze. Mozecie pisac je w jezyku polskim, angielskim i wloskim :-)
Thank you for your comments. You can write them in english, polish and italian:-)
Grazie per i Vostri commenti.Potete scriverli in italiano, inglese e polacco :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...