venerdì 3 giugno 2011

Seppie grigliate, czyli grilowane matwy


Ostatnio u mnie albo owoce morza albo sloiki z przetworami :-))) Musicie mi wybaczyc ale ostatnio jem glownie warzywa i roznorakie miesa z grila. Na dzisiejsza kolacje wymyslilam sobie grilowane matwy - wl. seppie. Poszlam na stoisko z rybami i swiezych matw nie bylo ... poszlam wiec do sklepu z mrozonkami i kupilam kilogram mrozonych, juz oczyszczonych matw.

Matwy rozmrozilam i zrobilam im dodatkowa sekcje. Glownie w czubeczkach z mackami lubia pozostawic jakies "swinstwa". Nastepnym razem, gdy kupie swieze matwy pokaze dokladnie jak je oczyscic.
Matwy umylam.
Kiedy robilam matwy z grila, po raz pierwszy, sama sobie wymyslilam jak to zrobic. Zamarynowalam je w oliwie z posiekana natka pietruszki i czosnkiem. Potem wrzucilam na grill. Jaki byl rezultat? Olej pryskal, natka i czosnek sie palily a matwy.... gumowate i smakujace surowizna. Jedno wielkie swinstwo. Cos bylo nie tak ...
Pare lat temu bylismy goscmi mojej polskiej przyjaciolki, ktora mieszka na malowniczej wysepce Procida. Wiem, ze kolezanka mnie czasami anonimowo podczytuje i przesylam jej wielkiego buziaka :-)))) Towarzysz mojej przyjaciolki zabral sie za przyrzadzanie przystawki - matw z grila. Ja pomna mojej kulinarnej kleski od razu sie zainteresowalam.
Ja: Sluchaj. Raz zrobilam matwy z grila i to bylo straszne swinstwo. Spalone i surowe.
On: A obgotowalas matwy ???
Ja: A to je trzeba najpierw obgotowac ???
No i widzicie czlowiek sie uczy cale zycie.

Umyte matwy (jesli sa duze) kroimy na pol i robimy pare ukosnych naciec.
Wrzucamy do osolonego wrzatku i gdy woda ponownie zawrze, gotujemy doslownie 2 minuty. Odcedzamy.
Rozgrzewamy patelnie do grilowania lub rozpalamy grill i opiekamy matwy z obu stron.


Doprawiamy odrobina soli, pieprzem posiekana natka pietruszki i czosnkiem w plasterkach. Polewamy oliwa i skrapiamy sokiem z cytryny lub jesli lubicie octem balsamicznym.


Podajemy jeszcze cieple. Takie sa najlepsze, choc ...jesli chcecie mozecie je schlodzic i podac na zimno. Pomietajcie jednak, ze wtedy sokiem z cytryny lub octem skrapiamy dopiero przed samym podaniem.
Smacznego :-)

6 commenti:

  1. nigdy mątwy jeszcze nie jadłam.
    ciekawe, czy dobre? ;p

    RispondiElimina
  2. Nie miałam okazji próbować takiego smakołyku, ale tutaj pysznie wygląda.

    RispondiElimina
  3. O kurczę! Fajnie sobie na to popatrzec, nie wiem,czy bym się zdecydowała zjeśc. Moze jakbyś mnie poczęstowała?;)
    Pozdrawiam!

    RispondiElimina
  4. Też jeszcze nie jedliśmy mątwy, ciekawe danie!

    RispondiElimina
  5. Wyglądają bardzo smakowicie, jestem ciekawa jak smakują.

    RispondiElimina
  6. Piekny blog i wspaniale przepisy.Pozdrawiam z Ischii:)

    RispondiElimina

Dziekuje za komentarze. Mozecie pisac je w jezyku polskim, angielskim i wloskim :-)
Thank you for your comments. You can write them in english, polish and italian:-)
Grazie per i Vostri commenti.Potete scriverli in italiano, inglese e polacco :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...